vrijdag 16 januari 2009

HELP!

Tsja, dáár gáát m'n dieet.
En het ging net zo lekker. Sinds ik 2 januari ziek was en helemaal niks binnen kon houden, ook geen water, had ik de slag helemaal te pakken. Ik at alleen maar fruit, yoghurt, crackers, beschuit en een klein beetje warm eten. Nou ja....en twee heerlijke koffiesmaaksnoepjes en 4 plakjes ontbijtkoek, maar dan wel de 'met minder suiker-variant' én zonder boter. O ja, en een paar plakken speltkoek. Maar speltkoek is gezond en daar gingen alleen eieren en créme fraiche in. Dus zo slecht voor m'n dieet kon dat niet geweest zijn. Echt, ik voelde me al een heel stuk dunner. Van m'n gevoel moet ik het hebben, want ik weeg me al jaren niet meer. Dat wegen vond ik zo frustrerend. Géén idee hoeveel kilo Carolina er is. En ik wil het ook helemaal niet weten.
Mijn spijkerbroeken en m'n verstand vertellen me wel of ik een tijdje van de chips en koekjes af moet blijven.
En dat ging dus heel goed.
Maar toen kregen we een onweerstaanbare uitnodiging van de Sligro om daar eens te komen shoppen en als we dan voor 100 Euri kochten kregen we maar liefst 20 Euri korting.
Aangezien Sligro een groothandel is en voor een groot deel in grootverpakkingen doet is het niet zo moeilijk om voor 100 Euri aan te schaffen, dus die 20 Euri is gauw verdiend. Zei vriendlief.
Gisteravond gingen wij daarom maar eens naar de Sligro. En vriendlief sloeg aan het rekenen. Maar toen we vrijwel alles wat we nodig hadden in het karretje hadden liggen, hadden we die magische 100 nog niet bereikt. Dan maar dingen aanschaffen die we niet echt nodig hebben, maar die het leven op zich wel leuker zouden kunnen maken, besloten we. In de diepvriessectie bleek dat er best wel veel smaken Australian-ijs zijn. Waarvan wij er vijf hebben meegenomen, kleine bekers hoor. Maar toch.
Vervolgens kwamen we een kookboekensectie tegen. En vriendlief zei: "Joh, gewoon dóen!" Dus Jamie Oliver's Italië en Nigella Lawson's Kerst (Nigella doet niet aan mager koken en helaas zijn die recepten ook in de rest van het jaar best goed te pruimen) gingen het karretje in. Uiteindelijk kwamen we ruim óver de 100 Euri uit natuurlijk. Maar door die 20 cadeau-Euri hadden we Jamie lekker bijna gratis.
Enfin, met de wetenschap dat er vijf bakjes met ongetwijfeld heerlijk ijs in de vriezer stonden kon ik me gisteravond niet meer beheersen. En ik heb twee bakjes geopend en een schaaltje ijs genomen.
En nu heb ik natuurlijk een enorm schuldgevoel en verbeeld ik het me nou of zit m'n broek strakker?
En ik ben een frustratie-eter.
Dus zit het er dik in (haha, dik!) dat ik vanavond uit pure frustratie maar weer aan het ijs ga.

HELP!

6 opmerkingen:

Reader Wil zei

Hi Carolina, hoe is 't met het dieet? Leuk om weer een Nederlander te ontmoeten. Hier zijn nog twee Nederlanders:
http://thymeline.blogspot.com

http://www.joannwalraven.com/

De eerste is mijn dochter, de tweede een blogger, waar ik ook regelmatig contact mee heb.Via de post "Young"kan je haar tegen komen( vorige week Dinsdag avond) en via de schaatsfoto's. Het geeft niks of je Nederlands schrijft. De Noren schrijven elkaar altijd in het Noors en de Aziaten, heel vaak in het Maleis. Er zijn ook Belgen die Nederlands spreken. Als je meedoet aan verschillende memes kan je deze mensen vinden. Vanavond begint de meme "that's My World"waarin je iets over je eigen stad of dorp kunt vertellen, of over typische tradities in Nederland. Dan zie je achter ieders naam het land staan waar ze wonen. Ik woon in de Krimpenerwaard vlakbij de molens van Kinderdijk, vlak bij Rotterdam. Ik ben van plan een stukje in te sturen over Rotterdamse architectuur uit de dertiger jaren. Als je de aanwijzingen van mijn blog volgt kom je vanzelf op de site met het logo en de inschrijvingen.

Reader Wil zei

Hi Carolina, het was niet vorige week dinsdagavond dat ik foto's die mijn dochter gemaakt had publiceerde, maar de week daarvoor op 6 januari. Als je op "My daughter" klikt dan kom je direct op haar blok.

Rinkly Rimes zei

looking into my astrology blog.

Grace zei

Hi Carolina, I just want to say that I was here before and is here again tonight. :)

Femin Susan zei

How awesome! Thanks for sharing!
Blessings to you and your family……

Aleks zei

Ah,lieve Carolina,treur niet,hier is er ook een die probeert af te vallen,en o mijn Nederlands is net zo beroerd als het? Engels.Babellen kan ik heeeel goed maar o wee,als er geschreven moet zijn.Ik heb me voorgenomen om het te leren,via blogland,dus heb geduld met me,AUB,t kan niet slechter worden,dacht ik! Groetjes,en nu als het goed is,als je op mijn naam klikt komje van zelf op mijn blogsite of soiets.Doeg!