vrijdag 9 januari 2009

't Ken vriezen, maar 't mag nou wel dooien. En over dooien gesproken....

Ik heb het koud! Koude voeten en dit jaar voor het eerst: koude vingers. En dan bedoel ik dat ik in eerdere jaren nooit zulke koude vingers had. Zó koud dat het gewoon zeer doet. En ik heb nog wel steeds van die lekkere warme fleecehandschoenen aan. Helpt niet!
Volgens mijn vader moet ik uitkijken. Hij kende ooit iemand die ook koude vingers had en die persoon is nu dood. Nee....daar mag ik niet om lachen. Overigens is het maar de vraag of die persoon is gestorven aan koude vingers. Ik heb daar persoonlijk nog nooit van gehoord.
Kan natuurlijk wel zijn dat je bloed niet meer lekker door je lichaam stroomt, dát kan wel fataal zijn geloof ik. Maar ik heb hoop.....de meeste mensen in mijn familie halen de 90 jaar met gemak. Ik heb zelfs een tante die 101 is.
En in tegenstelling tot bij maagklachten.....wrijven helpt wél bij koude vingertopjes.

En het blijft dit weekend ook nog vriezen. Da's natuurlijk leuk voor de schaatsers onder ons, maar niet voor onze paarden. Die zijn veroordeeld tot de stal omdat het te glad is buiten. Ik denk overigens dat wij het zieliger vinden dan zijzelf. Maar toch.....
Van mij mag het nu wel weer gaan dooien.
En een beetje zon, lekker warm, zou ook niet gek zijn.

3 opmerkingen:

Suldog zei

Het spijt me, het bevestigingsnummer van de zending geneesmiddelen dat u hebt ingevoerd is niet geldig.

Hmmmmm. Maybe that's not exactly what I wanted to say, but my Dutch is not very good :-)

Just dropped by to say "Hello", actually, and thought I might be able to grab some Dutch from one of the scripts I'm currently working on and fake it. Probably not. Sorry!

Suldog zei

Neemt de patiënt injecties mee naar huis?

On the other hand, this would probably be a good idea.

Suldog zei

Thanks for stopping by, Carolina.

Just a quick note to clear something up: I work as, among other things, a recording engineer and voice talent. We do much work for pharmaceutical companies, thus the nature of the script I quoted from.

I really do wish I could read your stuff. I'm sure it IS wonderful.